نقد و بررسی سایت مسجدنما
نشانی سایت:
شناسنامه:
- تاریخ تاسیس سایت: فروردین 93
- وابسته به سازمان/نهاد: خودجوش و مردمی
- موضوع: مسجد و کار فرهنگی
- مخاطبین اصلی سایت: فعالین مسجدی و بسیجیان
- توصیه شده توسط: حاج آقا علی اکبری
- رتبه در جهان: 185,437
- رتبه در ایران: 4,790
معرفی:
ایده ی اولیه مسجد نما، تولید طرح های گرافیکی برای تابلو اعلانات مسجد بوده اما به تدریج جنبه محتوایی کار بیشتر شده است. پیامهای تربیتی، قرآن، حدیث، امام و رهبری، احکام، ســیره شــهدا و... حالا مسجدنما سایتی شده که بیشتر نیازهای فرهنگی یک فرهنگیکار(!) مسجدی را برآورده میکند. محصولات چند رسانهای، ویدیوها، پردهنگار (پاورپوینت)های مسجدی، جزوه های مختلف در موضوعات متفاوت و دیگر چیزها را میتوانید در آن پیدا کنید.
مسجدنما هر هفته بستهای را برای نصب در تابلوهای مساجد عرضه میکند. موضوعات این بسته شامل تدبر در قرآن، در محضر اهل بیت علیهم السلام، کلام امام، کلام رهبری، روزنوشت، شهدا، احکام، حکایت خوبان، در مسیر بهشت، درنگ، ایام و سوالات هفته میشود. این بستهها روی تابلو اعلانات صدها مسجد، مدرسه، هتل، اداره و... هر هفته نصب میشود.
یک نشریه هفتگی به نام سنگر محله هم از محصولات این سایت است که ویژگی آن قابلیت تغییر توسط مخاطب و بومیسازی آن است. قسمتی هم برای انتقال و اشتراک گذاری تجربیات از کارهای فرهنگی و مذهبی و... وجود دارد و همه هم میتوانند به غنیتر شدن اش کمک کنند و تجربیات و همچنین کارهای گرافیکی یا مطالب و نوشتهها و کلا هر چیز مربوطی که در این زمینه دارند، به اشتراک بگذارند و تیم مسجدنما را در رسالت و ماموریتشان یاری کنند!
بستههای هفتگی مسجدنما روی تابلو اعلانات صدها مسجد، مدرسه، هتل، اداره و... هر هفته نصب میشود. با وجود مسجدنما کار فرهنگی خیلی سادهتر شده.
بخشهای سایت:
- بسته های هفتگی
- بسته تابلو اعلانات
- بسته رسانه ای
- نشریه سنگر محله
- بسته نوجوانان
- ایدهها و تجربیات
- ارسال محتوا یا طرح
- طرحهای چاپی
- بنر
- پرده نگار
- کارت
نقاط قوت:
- دستهبندی موضوعی قوی
- دارای مخاطب ثابت هفتگی
- خودجوش بودن
- به روز رسانی منظم و حجم بالای محصولات
- وجود محتوای قوی با گرافیک مناسب
- بازنشر تولیدات مخاطبین
- عدم وجود حق تالیف و حق کپی رایت و ارائه محصولات حتی بدون نشان مسجدنما!
نقاط ضعف:
- امکانات پایین سایت و عدم ثبت نام از کاربران در سایت
- عدم امکان تعامل دوسویه در سایت و خارج از سایت
- عدم وجود پشتیبانی برخط
- تبلیغات کم و شناخته نشدن توسط جامعه هدف
نمونه محصولات:
برخی نظرات کاربران در مورد سایت:
- بسیجی
سلام علیکم
خداقوت
مطالب خیلی عالی اند.
در خدمت امام زمان (عج) باشیم.
یاعلی
- احمد علیزاده
بنام خدا
از زحمات و نو آوریهای فرهنگی تبلیغی نهایت سپاسگزاری نموده و بهره مند شدیم.
در پیشگاه خداوند منان مأجور باشید ان شاء الله
خادم الاسلام علیزاده
روحانی- آذربایجان غربی
- عمار
باسلام و عرض خدا قوت تازه با سایتتان آشنا شدم جدا فوق العاده است همان چیزی است که برای تبلیغات در مسجد لازم است. اگر موضوعات بیشتری را مثل ورزش ، علمی و... را نیز در آن بگنجانید بهتر هم می شود یاعلی . عمار از مسجد صاحب الزمان(عج) پاکدشت
- حامد غفوری نژاد
با سلام
تمام بردهای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سطح استان ، بوسیله مطالب سایت شما تغذیه و پوشش داده می شوند....
خدا قوت و التماس دعا
- احمد
به نام خدا. کار شما اینقدر با ارزش هست که این کلمات گنجایش نداره تشکر درخور و شایسته ای از شما بکنیم. انشاءالله خداوند تعالی که خودش مالک الملک هست اجر شما را به بهتر از اون چیزی که انجام می دهید عنایت بفرماید. با قوت ادامه بدید. مطالب شما رو در عطر جمعه طبس که بیش از 500 نفر خواننده داره استفاده می کنیم. در مسجد محله مون هم استفاده میشه. در پناه خدا باشید.
جمعبندی:
سایت مسجدنما یک سایت قوی از نظر تولید محتواست که هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت، کم رقیب است. این سایت با یک ایده بکر توانسته بر رسانه تابلوهای مساجد و اماکن دیگر مانند مدارس، هتلها، ادارات و... تسلط پیدا کند و محتوای مورد نظر خود را از این طریق به مخاطب برساند. ضمن اینکه این سایت توانسته یک نوع فعالیت فرهنگی را پشتیبانی کرده و انگیزه بیشتری به فعالان فرهنگی بدهد. در کل به نظر میرسد این سایت، برای فعالان فرهنگی-مذهبی بسیار کارآمد باشد. به مسئولین سایت پیشنهاد میشود با توجه به اینکه این سایت مخاطب ثابت دارد، به فکر پشتبانی هر چه تمامتر از این مخاطبان باشد. کارهایی مثل ثبت نام در سایت، تولید نرم افزارهای تلفن همراه، شبکه کردن مساجد و اختصاص صفحه مخصوص به آنها و...